fot. Shutterstock.com
MOIM ZDANIEM

Clubhouse to znakomita społecznościówka, ale...

Pan Matusiak 2021-03-09 14:57:36
Pewnie niektórzy z Was słyszeli już o Clubhouse. To nowa społecznościówka, która odnosi spory sukces na całym świecie. A wszystko - moim skromnym zdaniem - za sprawą swojej prostoty.  

Oczywiście dostanie się do Clubhouse nie jest proste bo trzeba mieć zaproszenie osoby, która już ma tam konto (jak ktoś jest tak stary jak ja, to nie jest mu to obce, bo przecież na zaproszenia dostawało się do Grona). To po pierwsze. Po drugie zaś - serwis działa w formie aplikacji a aplikacja jest dostępna wyłącznie w AppStore, czyli dla użytkowników iPhone'ów. (&$%#!?!^%$) Ale jak już się dostaniemy... Po zalogowaniu widzimy tematyczne pokoje, w których po prostu... rozmawia się. Każdy użytkownik ma do wyboru trzy opcje: 1) może znaleźć ciekawy pokój i przysłuchiwać się biernie dyskusji 2) może znaleźć ciekawy pokój i przysłuchiwać się aktywnie dyskusji, tj. podnosić rękę i prosić tym samym twórcę pokoju o zabranie głosu 3) może też uruchomić swój pokój i dyskutować w nim na dowolny temat. Opcje dwa i trzy przekładają się na poszerzanie grona followersów. To tak na marginesie w tematyce algorytmu. Generalnie rzecz biorąc, Clubhouse nie jest głupim tworem, bo odpowiada na potrzebę rynku. A tę wygenerował rok 2020, który - jak wicie - wymusił na nas zdalną komunikację, a nawet przełamanie bariery porozumiewania się poprzez Zoomy i inne tego typu ustrojstwa. Dzięki temu korzystanie z Clubhouse przyszło użytkownikom naturalnie (tak sobie myślę, że gdyby serwis wystartował w roku 2019, to nie cieszyłby się taką popularnością). Obawiam się jednak, że motyw z dyskusjami audio pojawi się za chwilę wszędzie - na Twitterze, na Facebooku, Instagramie... Tak się przecież stało ze stories, które nawet wdrożył LinkedIn. I oczywiście uważam, że taki Clubhose przyjmie się na Twitterze i niewykluczone, że również na wspomnianym LinkedIn mógłby sobie świetnie poradzić. Skąd takie wnioski? Jeśli ktoś korzysta z Twittera, to wie, że tam dominuje polityka, fakenews i gadanie o niczym. I to co ważne - użytkownicy spędzają na platformie gigantyczne ilości czasu, tworzą grupy, które utrzymują ze sobą stały kontakt. Zatem możliwość pogadania z politykami, o politykach, ze znajomymi o niczym... będzie z pewnością świetnym dodatkiem. Zresztą najlepszym tego dowodem jest pokój SoSo na Clubhouse. Ostatnio przyszłuchiwałem się tam rozmowom o wspólnej imprezie, o kacu, o cyckach, itp. Nie żartuję. Z kolei jeśli chodzi o LinkedIn, to rzecz jasna w grę wchodzi kontekst biznesowy. Na Clubhouse są już pokoje, w których poważnie rozmawia się o marketingu, mediach, biznesie. Widzę więc potencjał rozmowju dla LinkedIn właśnie o taką funkcjonalność i tego typu rozmowy (na poziomie). Czas oczywiście pokaże, w którym kierunku poszli twórcy tych gigantycznych pożeraczy naszego czasu. Póki co - zapraszam do Clubhouse!  






Tagi:
# jan belcl#100cznia#adam bielecki#adam ringer#alice in chains#alicja jabłonowska#allegro#andrzej szajewski#antoine griezmann#arnold schwarzenegger#art#bartosz pilitowski#bartosz stawiarz#binge race#binge watching#biznes#bnp paribas#bytów#casey neistat#chanel#chris cornell#cillian murphy#clubhouse#costa coffee#court watch#crowdfunding#customer experience#customer journey map#daniel goleman#danijel subašić#dave phinney#david hogg#demokracja#dzieci#ec1#eddie vedder#edukacja#emma gonzales#facebook#fake influencer#filip#finn skarderud#firma#fitness#forks over knives#fran lebowitz#franciszek georgiew#freshmail#gabriel macht#gadające dredy#garbage designer#garnizon#gdańsk#green caffe nero#grzegorz mogilewski#grzybowo#gucci#hare kryszna#hellen downie#hotel saltic#house of cards#huel#hugo lloris#instagram#ivan perišić#ivan rakitić#jakub cyran#james wilks#Jamie oliver#janina bąk#janusz gołąb#jarosław kaczyński#jarosław kaczyński#jazz#julian hearn#kalifornia#kamil baj#kaszuby#kawa#kazimierz#kevin spacey#kołobrzeg#koronawirus#kraków#krzysiek zalewski#krzysztof gonciarz#krzysztof pakulec#krzysztof wielicki#książe harry#kuba łukaszewski#kupa#kylian mbappé#łódź#linkedin#luka modrić#lumix s5#maciej lewiński#maciej orłoś#mads mikkelsen#mapa podróży klienta#marcel woźniak#march for our lives#mariusz łodyga#marketing#martin scorsese#mateusz grzesiak#mediamarket24#meghan markle#michał toczyłowski#minionki#mirosław pietruszka#mokotów#morten lund#nadir dendoune#nanga parbat#negocjacje#netflix#nirvana#nova dolna#ola bogusławska#ola więcka#opener festival#orin swift#other art#parkland#patricia gucci#patrick adams#patronite#patrycja załuska#patryk wojciechowski#paul pogba#paweł sala#paweł sito#paweł tkaczyk#peaky blinders#pearl jam#personal digital curator#pharrell williams#phi concept#piotr kamecki#piotr smogór#pis#podenco#polandrock festival#porn hub#postanowienia#powstanie warszawskie#pszczelarium#quentin tarantino#radiospacja#radzka#rahim blak#ready_#ricky gervais#rodo#rodzina#rysy#saas#saltic bike academy#see bloggers#simplicity designer#social media#social tigers#socjomania#soundgarden#soundrive fest#starbucks#start up#stefan tompson#steven knight#strajk kobiet#strajk przedsiębiorców#stuart diamond#swps#sylwester wardęga#synagoga izaaka#sztuka#tata#tatry#teatr palladium#ted kaczynski#ted sarandos#the game changers#tomek mackiewicz#tomek palak#trójmiasto#triangulacja#twitter#tyrmand#unskilledworker#w garniturach#warszawa#whois#wilk z wall street#wine taste#wino#wojtek mazolewski#work life balance#wspinaczka#x summit#youtube#yuval noah harari #zakopane#zakupy internetowe#zapiecek#zarządzanie#zawody przyszłości#zbigniew martyka#zdrowie#zuza skalska