ZOBACZ PANA MATUSIAKA NA YOUTUBE! SUBSKRYBUJ MÓJ KANAŁ!
Paweł Tkaczyk tradycyjnie w t-shircie z nietoperzem...fot. Krzysztof Zaleski
WYCZYTANE NA FACEBOOKU

Paweł Tkaczyk: Twój Facebook i Instagram to wynajęte mieszkanie

Pan Matusiak 2021-02-05 21:07:27
Odkąd odlajkowałem na Facebooku profile durnych mediów (które w magiczny sposób przykuwały każdego dnia moją uwagę), mam w końcu sporo czasu, aby czytać posty znajomych, artystów, fachowców. I proszę! Wpadł mi dzięki temu w oko post Pawła Tkaczyka, mądrali od marketingu, który zawsze, ale to zawsze kojarzy mi się z Batmanem, Janiną Bąk i konferencją I LOVE MKT (o które wspominałem kiedyś na vlogu, zobaczcie). Post ten może nie jest jakiś odkrywczy, ale porusza dosyć istotną kwestię, jaką jest postrzeganie przez nas samych, przez naszych klientów, przez firmy tych wszystkich platform social mediowych...   

Otóż, Paweł twierdzi, że Facebook i Instagram to nic innego, jak wynajmowane mieszkanie, w które nie warto inwestować. Ja bym trochę z tym polemizował, bo przecież dzięki tym medium możemy budować zasięgi, rozpoznawalność swoich mediów, ale... to już czepianie się. W każdym razie, poniżej wpis Pawła w całości - jeśli ktoś chce zobaczyć go w oryginale (wpis, nie autora), to zapraszam na facebookowy fanpage Tkaczyka:

Twoje kanały w mediach społecznościowych można porównać do wynajętego mieszkania. Czasem opłaca się tam zamieszkać, bo jest łatwiej. Wszystko jest urządzone, dookoła jest infrastruktura i ludzie. Jeśli chcesz szybko zacząć, nie ma lepszej opcji.
Ale pamiętaj, że pakowanie pieniędzy w remont wynajmowanego mieszkania jest kosztem, nie inwestycją. Właściciel w każdej chwili może Cię wyrzucić. Na dłuższą metę opłaca się mieć coś własnego – w Twoim marketingu to są własne kanały takie jak strona www czy lista mailingowa. Jasne, że buduje się dłużej. Ale pomyśl, że czas i pieniądze włożone w przyciągnięcie tam ludzi to inwestycja, nie koszt. Nikt Ci tego nie zabierze.
Chcesz zacząć z budowaniem własnych kanałów? Masz pytania? Wrzucaj w komentarz.

Paweł tym samym chce nam powiedzieć to, co ja nieustannie jak mantrę powtarzam również swoim klientom, czyli: budujcie własne platformy, budujcie własne bazy, a social media traktujcie tylko jako przekaźnik. W odpowiedzi słyszę niestety, że te strony, blogi, newslettery, to tylko kosztowny dodatek. Tymczasem jest kompletnie na odwrót! Dodatkiem są bowiem te wszystkie social media, w które inwestujemy mnóstwo kasy. Ale - jak to wyjaśnia Paweł - jeśli ktoś je wyłączy, to w ciągu chwili stracimy kontakt z naszymi klientami. Owszem, łatwiej i taniej jest stworzyć fanpage, czy profil na Instagramie, ale... Ja i Paweł nie mamy wątpliwości, że czas i pieniądze (tak w 80% moim zdaniem) bezdyskusyjnie należy inwestować w głównej mierze w swoje strony, blogi, newslettery. Przekonało się o tym w minionym roku tysiące firm. Dziś wiele z nich ustawia się w kolejce do agencji (tak, również do nas, ale niestety wielu z nich trzeba odmawiać, bo zleceń jest z tygodnia na tydzień coraz więcej), ale przed nimi dłuuuga droga, bo nie da rady w miesiąc stworzyć czegoś, co pokochają internauci, klienci.   






Tagi:
# jan belcl#100cznia#adam bielecki#adam ringer#alice in chains#alicja jabłonowska#allegro#andrzej szajewski#antoine griezmann#arnold schwarzenegger#bartosz pilitowski#bartosz stawiarz#binge race#binge watching#biznes#bnp paribas#bytów#casey neistat#chanel#chris cornell#cillian murphy#clubhouse#costa coffee#court watch#crowdfunding#customer experience#customer journey map#daniel goleman#danijel subašić#dave phinney#david hogg#demokracja#dzieci#ec1#eddie vedder#edukacja#emma gonzales#facebook#fake influencer#finn skarderud#firma#fitness#forks over knives#fran lebowitz#franciszek georgiew#freshmail#gabriel macht#gadające dredy#garbage designer#garnizon#gdańsk#green caffe nero#grzegorz mogilewski#grzybowo#gucci#hare kryszna#hellen downie#hotel saltic#house of cards#huel#hugo lloris#instagram#ivan perišić#ivan rakitić#jakub cyran#james wilks#Jamie oliver#janina bąk#janusz gołąb#jarosław kaczyński#jarosław kaczyński#jazz#julian hearn#kalifornia#kamil baj#kaszuby#kawa#kazimierz#kevin spacey#kołobrzeg#koronawirus#kraków#krzysiek zalewski#krzysztof gonciarz#krzysztof pakulec#krzysztof wielicki#książe harry#kuba łukaszewski#kupa#kylian mbappé#łódź#linkedin#luka modrić#lumix s5#maciej lewiński#maciej orłoś#mads mikkelsen#mapa podróży klienta#marcel woźniak#march for our lives#mariusz łodyga#marketing#martin scorsese#mateusz grzesiak#mediamarket24#meghan markle#michał toczyłowski#minionki#mokotów#morten lund#nadir dendoune#nanga parbat#negocjacje#netflix#nirvana#nova dolna#ola bogusławska#ola więcka#opener festival#orin swift#parkland#patricia gucci#patrick adams#patronite#patrycja załuska#patryk wojciechowski#paul pogba#paweł sala#paweł sito#paweł tkaczyk#peaky blinders#pearl jam#personal digital curator#pharrell williams#phi concept#piotr kamecki#pis#polandrock festival#porn hub#postanowienia#powstanie warszawskie#pszczelarium#quentin tarantino#radiospacja#radzka#rahim blak#ready_#ricky gervais#rodo#rodzina#rysy#saas#saltic bike academy#see bloggers#simplicity designer#social media#social tigers#socjomania#soundgarden#soundrive fest#starbucks#start up#stefan tompson#steven knight#strajk kobiet#strajk przedsiębiorców#stuart diamond#swps#sylwester wardęga#synagoga izaaka#tata#tatry#teatr palladium#ted kaczynski#ted sarandos#the game changers#tomek mackiewicz#tomek palak#trójmiasto#triangulacja#twitter#unskilledworker#w garniturach#warszawa#whois#wilk z wall street#wine taste#wino#wojtek mazolewski#work life balance#wspinaczka#youtube#yuval noah harari #zakopane#zakupy internetowe#zapiecek#zarządzanie#zawody przyszłości#zbigniew martyka#zdrowie#zuza skalska