Zajmujesz się marketingiem? Weź udział w moich warsztatach! Szczegóły
Najciekawsze na See Bloggers były zdecydowanie panele dyskusyjne... fot. Bartek Matusiak

Inspiracje See Bloggers zainspirowało mnie do uruchomienia własnego kanału na YouTube!

Pan Matusiak 2018-06-25 08:34:53
Broniłem się jak mogłem do ostatniej chwili przed See Bloggers. Postanowiłem bowiem nie jechać na tę imprezę pomimo faktu, iż znalazłem się na liście gości. Uznałem, że takie masowe imprezy to nie moja bajka. Na szczęście dwa dni przed startem doszedłem do wniosku, że niekoniecznie to dobre rozwiązanie. Teraz z perspektywy czasu wiem, że udział w See Bloggers sporo zmieni. Na dobre. Uświadomiłem sobie, że chcę mieć swój kanał na YouTube i że generalnie sporo muszę zmienić tu - na blogu. 

Jeśli kto z was śledził mojego instagrama, wie, że festiwal odbył się w miniony weekend w Łodzi, a dokładniej w nietypowym miejscu, czyli Centrum Kultury EC1 (o tym, że wybieram się na festiwal pisałem we wpisie "Czas się rozdziewiczyć! Pierwszy raz wezmę udział w wydarzeniu branżowym!"). Organizatorzy wymyślili sobie, że praktycznie od rana do wieczora można było brać udział w prezentacjach, panelach dyskusyjnych, prelekcjach i warsztatach. Wiele rzeczy odbywało się rówolegle, co powodowało, że trzeba było wybierać np. czy oglądać Magdalenę Kanoniak (Radzka.pl) mówiącą o tym, kiedy pasja staje się pracą, czy może Michała Żebrowskiego dyskutującego o tym, jak mówić o kulturze w social mediach. No, ale ok. Rozumiem dylematy logistyczne z tym związane. Oprócz tych paneli i prelekcji była też część wystawiennicza, gdzie można było np. skosztować świetnych soków od PSOR (Polskie Stowarzyszenie Ochrony Roślin), stworzyć swoją postać z klocków LEGO, usiąść w specjalnym przedziale InterCity, wspólnie gotować z marką Beko, itp. itd. Ogólnie tragedii nie było, choć mi osobiście brakowało warsztatów z prawdziwego zdarzenia. W mojej ocenie "warsztaty", na których firma preznentuje swój nowy serwis nie są warsztatami, lecz zwykłą promocją i tym samym marnowaniem mojego czasu, którym - jak już wspomniałem - trzeba było bardzo dobrze gospodarować. Liczę na to, że na kolejnej edycji nie zabraknie warsztatów, blogerów i youtube'rów dzielących się wiedzą, pokazujących, jak pracują, itd. Co jeszcze z dobrych rzeczy? Z pewnością fajne było to, że można było zobaczyć na scenie wiele znanych twarzy - czy to z YouTube'a, Instagram'a, czy TV. Była Eliza Wydrych-Strzelecka (Fashionelka.pl), która - mam wrażenie - sama siebie totalnie przy wszystkich zmieszała z błotem (szacunek za to) i tym samym ostrzegła wielu blogerów przed zbytnim romansowaniem z reklamodawcami, był Maciej Orłoś, któremu w zasadzie nie było dane nic powiedzieć, bo Kamil Pawelski (Ekskluzywny Menel), Ola Radomska (Mam Wątpliwość), Kasia Bosacka o Malwina Bakalarz (Bakusiowo) nie za bardzo dali mu dojść do głosu, była Kasia Nosowska opowiadająca o swoim tłustym instagramie, był też Sylwester Wardęga, Martin Stankiewicz, Billie Sparow i skromny Pascal Brodnicki, którzy dyskutowali o tym, czy pasja to klucz do sukcesu na YouTube czy może raczej ślepy zaułek... Reasumując, mam kilka wniosków: 

  • niesamowite jest to, że jest w Polsce tak wielu twórców contentu - blogerów, instagramerów, youtuberów (było ich podobno 2 tysiące!),
  • niesamowite jest to, że ci wszyscy twórcy żyją tym, co robią, a nawet bym powiedział żyją z tego co robią,
  • z pewnością See Bloggers obudził we mnie chęć poważnego potraktowania tematu blogowania, co z pewnością niebawem będzie miało przełożenie na ilość wpisów, ich jakość, a nawet na sam wygląd bloga Pan Matusiak,
  • z pewnością See Bloggers zainspirował mnie do uruchomienia własnego kanału na YouTube, bo - wbrew pozorom - miejsca na YouTube jest jeszcze dla wielu twórców.

Mam nadzieję, że wesprzecie mnie trochę w tych postanowieniach. Fajnie by było, gdybyście napisali w komentarzach, co z przyjemnością byście oglądali na moim kanale na YouTube? Materiały, dzięki którym zwiększalibyście swoją wiedzę? A może jakieś rozmowy z ciekawymi ludźmi tworzącymi firmy, które kochają klienci? Czy może nie iść totalnie z wyżej wymienionych kierunków i po prostu gadać, komentować codzienność? 

 






Tagi:
#100cznia#adam bielecki#adam ringer#alice in chains#alicja jabłonowska#allegro#antoine griezmann#bartosz stawiarz#binge race#binge watching#biznes#bytów#casey neistat#chanel#chris cornell#cillian murphy#costa coffee#crowdfunding#customer experience#customer journey map#daniel goleman#danijel subašić#david hogg#dzieci#ec1#eddie vedder#edukacja#emma gonzales#facebook#fake influencer#firma#freshmail#gabriel macht#garbage designer#gdańsk#green caffe nero#grzegorz mogilewski#gucci#hare kryszna#hellen downie#hotel saltic#house of cards#hugo lloris#ivan perišić#ivan rakitić#jakub cyran#Jamie oliver#janina bąk#janusz gołąb#jarosław kaczyński#jazz#kaszuby#kawa#kazimierz#kevin spacey#kołobrzeg#kraków#krzysiek zalewski#krzysztof gonciarz#krzysztof wielicki#książe harry#kuba łukaszewski#kupa#kylian mbappé#łódź#luka modrić#maciej lewiński#maciej orłoś#mapa podróży klienta#march for our lives#marketing#mateusz grzesiak#mediamarket24#meghan markle#minionki#morten lund#nadir dendoune#nanga parbat#negocjacje#netflix#nirvana#ola bogusławska#opener festival#parkland#patricia gucci#patrick adams#patronite#patryk wojciechowski#paul pogba#paweł sala#peaky blinders#pearl jam#personal digital curator#pharrell williams#phi concept#pis#polandrock festival#porn hub#postanowienia#radzka#rahim blak#ricky gervais#rodo#rodzina#rysy#see bloggers#simplicity designer#social media#socjomania#soundgarden#soundrive fest#starbucks#start up#stefan tompson#steven knight#stuart diamond#swps#sylwester wardęga#synagoga izaaka#tata#tatry#teatr palladium#ted kaczynski#ted sarandos#tomek mackiewicz#tomek palak#trójmiasto#triangulacja#unskilledworker#w garniturach#whois#wine taste#wojtek mazolewski#work life balance#wspinaczka#zakopane#zakupy internetowe#zapiecek#zawody przyszłości#zdrowie#zuza skalska